Unutuyorsan çaresi var

Görsel

 

 

Aktif yaşamın içinde bulunan her birey iletişim ve bilgi bombardımanı altında kalıyor. Bu bombardımandan en fazla etkilenen ise beynimiz oluyor.

Önüne geçilmediği takdirde ilerleyen yaşlarda çok daha ciddi hastalıklara yol açabilen sorunla mücadele edebilmek için erken önlem almak, beslenmeye dikkat etmek etkili rol oynuyor.

Unutkanlık çağın en büyük sorunlarından. Kimi zaman fiziksel kimi zaman da psikolojik nedenlerle ortaya çıkıyor ve kişinin yaşam kalitesini olumsuz yönde etkiliyor

Liv Hospital Bellek Sağlığı Merkezi‘nden Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Türker Şahiner “Unutkanlık insanların hafızalarının kilitlendiği noktalardır. Hipokampus dediğimiz yakın bellek yakın zamanda gerçekleştirdiğimiz eylemleri ve aldığımız bilgileri saklamakla görevli. Devamlı aklımızda tuttuğumuz değerli anlarımız ise beynin korteks dediğimiz kabuk kısmında saklı. Bu bölüm oldukça büyük bir kapasiteye sahip. Ancak hipokampus çok iyi çalışmazsa bu bizim korteksteki bilgileri çağırmamızı da engelliyor. Dolayısıyla bu çok değerli parçayı verimli kullanmak zorundayız” dedi.

Prof. Şahiner,”Merkezimizde hipokampusa ait erken tanıya yönelik fonksiyonel ve radyolojik ve genetik değerlendirmelerle ciddi hastalıkları erken tanıyabiliyoruz” diye konuştu.

Kayıt dışı bıraktığımız bilgiler

Günümüzde aktif yaşamın içinde bulunan her birey iletişim ve bilgi bombardımanı altında kalıyor. Birim zamanda beynin işleyip kayıt edebildiği bilgi miktarı ise sınırlı. Bu durumda herkes önceliklerine bağlı olarak bilgi kayıt işleminde bazı öncelikler yaratıyor. Dolayısıyla önceliğimizde olmayan konuları kayıt etmekte tembelleşiyor ve yeterince iyi kayıt edemiyoruz. Bu nedenle hatırlayamadığımız her bilgi parçacığı aslında unuttuğumuz değil, kayıt etmediğimiz bilgilerden oluşuyor. Aslında bu bir hastalık belirtisi değil ama unutkanlık kimi zaman ciddi hastalıkların habercisi de olabiliyor.

Unutkanlığın nedenleri araştırılıyor

Bellek Sağlığı Merkezi’nde unutkanlığın nedenleri araştırılıyor, unutkanlığın erken belirtisi olduğu hastalıklar tespit ediliyor. Unutkanlık insanların hafızalarının kilitlendiği noktalar. Hipokampus dediğimiz yakın bellek yakın zamanda gerçekleştirdiğimiz eylemleri ve aldığımız bilgileri saklamakla görevli. Devamlı aklımızda tuttuğumuz değerli anlarımız ise beynin korteks dediğimiz kabuk kısmında saklı. Bu bölüm oldukça büyük bir kapasiteye sahip. Ancak hipokampus çok iyi çalışmazsa bu bizim korteksteki bilgileri çağırmamızı da engelliyor. Dolayısıyla bu çok değerli parçayı verimli kullanmak zorundayız.

Hafızayı güçlendiren besinler

Omega-3 içeren besinler tüketin. Somon, uskumru, tonbalığında omega 3 yoğun bulunur.

Bu asitlerin vücutta yetersiz olması hafıza kaybı, depresyonve bağışıklık sisteminde yetersizlik oluşturur.

Günde 1 tatlı kaşığı keten tohumu unutkanlığı azaltır hafızayı güçlendirir.

Maydanoz, semizotu, tazenane gibi yeşil yapraklı besinler tüketin.

Kolintüketiminin artması sonucuhafıza kaybında azalma görülür.

Kolin kaynakları yumurta sarısı, soya, ve rüşeym’dir (buğday embriyodu).

Fındık, ceviz, bademi günde 1 avuç yemeye özen gösterin.

Unutmaya neden olan faktörler

1) Damar sertliği (Ateroskleroz)
2) Yaşla beraber beynin glukoz metabolizmasının bozulması (Metabolik sendrom)
3) Depresyon
4) Obezite
5) Sakin ve durağan yaşam
6) Kontrolsüz hipertansiyon
7) Hormonal etkiler (Erken menopoz, tiroid hastalıkları)
8) Sigara.

Belleği güçlendirmek mümkün mü?

Belleği güçlendirmek mümkün değil ama belleği maksimum seviyede, verimli bir şekilde kullanmak ve bu performansı korumak mümkündür. Kan dolaşımı, çevresel faktörler, yaşam biçimi çok önemli.

– Düzenli olarak bulmaca çözün.

– Yaptığınız iş haricinde okumalar yapın.

– Günde 1 saat yürüyüş yapın.

– Uykunuza ve beslenmenize dikkat edin.

– Toksin maddelerden uzak durun.

– Stresten uzak durun.

– Kendinize bir hobi oluşturun.

SERDA KIVILCIM / BUGÜN GAZETESİ

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s